.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناگفته‌ها از انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبرگان

در حالی که برخی خبرگزاری‌ها و مطبوعات اقدام به انتشار شایعاتی درباره انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری کرده‌اند، خبرنگار «آینده» از جزئیات منتشر نشده این انتخابات اطلاع یافته است.

بنابراین گزارش، در جلسه روز گذشته، رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از آن که گزارش جامعی از سفر خود به عراق و ملاقات با مراجع تقلید نجف ارائه می‌کند، وارد انتخابات هیأت رئیسه می‌شود و از کسانی که آمادگی کاندیداتوری برای ریاست مجلس خبرگان را دارند، می‌خواهد که اعلام نمایند.

در این بین آیت‌الله محمد یزدی که سال گذشته اظهار کرده بود برای ریاست مجلس خبرگان رهبری تمایلی ندارد، اعلام کاندیداتوری می‌کند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز شخصاً آیت‌الله مهدوی‌کنی را برای کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان دعوت می‌کند و آیت‌الله مهدوی‌کنی که در انتخابات سال گذشته خبرگان،‌ اظهار کرده بود با وجود آقای هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری کاندیدا نخواهد بود، موضع خود را تکرار کرده و اعلام می‌کند، کاندیدا نخواهد شد. در این میان آیت‌الله یزدی به هاشمی رفسنجانی تذکر می‌دهد در صورت کاندیداتوری آیت‌الله مهدوی‌کنی وی کاندیدا نخواهد بود.

با عدم تمایل مهدوی‌کنی،‌ هاشمی رفسنجانی خود اعلام کاندیداتوری می‌کند و یزدی نیز نامزد می‌شود و سپس در جریان رأی‌گیری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با 51 رأی در مقابل 26 رأی آیت‌الله یزدی برای دو سال دیگر به ریاست مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شود.
همچنین برای انتخاب نائب رئیس اول، آیت‌الله سید محمد هاشمی شاهرودی که سال گذشته توسط هاشمی رفسنجانی به عنوان نائب رئیس کاندیدا شده و در رقابت با آیت‌الله مؤمن و آیت‌الله یزدی موفق به کسب اکثریت آرا نشده بود، در انتخابات امسال موفق شد با کسب 64 رأی از مجموع 79 رأی به عنوان نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.
از سوی دیگر گفته می‌شود اعضای مجلس خبرگان رهبری که شهریور ماه گذشته در ضیافت شام رئیس‌جمهور شرکت داشتند، در اجلاس اسفند برنامه ملاقات با رئیس‌جمهور نخواهند داشت و فردا شب به ملاقات رهبر انقلاب خواهند رفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.938 seconds.